facebook kanal rss zapisz sie do newslettera
Home
link lodolamacze link do strony www.ekspertpopon.pl link do strony fazon.pl baner sejm

POPON w obronie posliego handlu

Poradnik POPON

ustawa o rehabilitacji

link skcji atykulw dialog spleczny

Lider aktywizacji  Kreator zatrudnienia
2016_nowi czlonkowie POPON

Wielkość czcionki: A A A

75 proc. osób z niepełnosprawnością bez pracy. Trwa kampania społeczna, by to zmienić

Dodano: 2017-09-13 11:55:51

  

Według różnych źródeł, w Polsce może być od 4 do 7 mln osób z niepełnosprawnością.

Jedynie 26,8 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. „Problemem jest przede wszystkim niska świadomość społeczna, w tym ta wśród pracodawców" – mówi prezes Fundacji Grupy PKP, Katarzyna Kucharek. Aby tę świadomość zmienić, Fundacja uruchomiła projekt WIDZIALNIPEŁNOSPRAWNI.PL. Akcja wchodzi w kolejny etap – kampanii medialnej oraz działań skierowanych wewnątrz spółki.

 

Od kilku tygodni na dworcach w całej Polsce trwa akcja WIDZIALNIPEŁNOSPRAWNI.PL. Podczas wydarzeń na dworcach Fundacja przekazuje informacje na temat savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością, prowadzi prelekcje dla uczniów oraz za pomocą specjalnej happeningowej konstrukcji pokazuje, że osoby z niepełnosprawnością tak samo czują, kochają i rozumieją, jak osoby pełnosprawne. Ostatni happening odbywa się 8 września na Dworcu Centralnym w Warszawie. Poprzednie miały miejsce na dworcach w Łodzi, Bydgoszczy, Gdyni oraz Krakowie.

 

Wzory zachowań

- Jest wiele rzeczy, które może zrobić już teraz. O nich także chcemy mówić przy okazji tego projektu – mówi Michał Tarcha, koordynator projektu.

 

Jako przykłady podaje wzory postępowania wobec osób z niepełnosprawnościami. Jedną z prostych wskazówek jest to, aby nie chwytać osób niewidomych za rękę, a brać je pod ramię w razie konieczności pomocy. Analogicznie nie powinno się dotykać wózka osoby z niepełnosprawnością ruchową, stanowi on bowiem przestrzeń osobistą właściciela.

 

- Takich zasad jest bardzo dużo. Przybliżamy je podczas naszej akcji – informują organizatorzy.

 

Podobnie Fundacja chce walczyć z wieloma mitami, które dotyczą osób z niepełnosprawnościami.

 

- Ten chyba najbardziej bolesny dotyczy opinii, że takie osoby są mniej wartościowe na rynku pracy, mniej inteligentne i skuteczne. To całkowita nieprawda. W czasie projektu będziemy pokazywać, że osoby z niepełnosprawnościami są równie cenne – zapowiada Michał Tarcha.

 

czytaj cały artykuł
autor: Redakcja
źródło: www.niepelnosprawni.pl

© 1995-2017 Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych

  • REdan