facebook kanal rss zapisz sie do newslettera
Home
link lodolamacze link do strony www.ekspertpopon.pl link do strony fazon.pl baner sejm

POPON w obronie posliego handlu

Poradnik POPON

ustawa o rehabilitacji



2016_nowi czlonkowie POPON

Wielkość czcionki: A A A

ZUS przyłącza się do apelu: "Nie daj się nabrać"

Dodano: 2012-11-28 08:44:36

  

"Nie daj się nabrać. Sprawdź zanim podpiszesz" to ogólnopolska akcja informacyjna, która ma uświadomić Polakom zagrożenia płynące z zawierania umów finansowych z niesprawdzonymi instytucjami. Partnerem społecznym akcji jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Akcja wystartowała w poniedziałek 26 listopada. Termin ten wybrany został nieprzypadkowo. Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, wchodzimy więc w okres wzmożonych zakupów. Czas ten sprzyja zawieraniu umów pożyczkowych, których celem jest sfinansowanie świątecznych prezentów. Duża grupa osób zechce skorzystać z szerokiej oferty tzw. "chwilówek", czyli pożyczek bez zabezpieczeń, tylko na dowód osobisty. Taka szybka forma pozyskania pieniędzy kusi. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z konsekwencji podejmowanych decyzji. "Łatwe pieniądze" nigdy bowiem nie są tak naprawdę łatwymi. W ostatecznym rozrachunku prosta umowa i szybkie pieniądze nie są okazją, a zmorą osób, które skorzystały z tego typu oferty.
Za pomocą telewizyjnych i radiowych spotów, ulotek, plakatów i strony internetowej (http://www.zanim-podpiszesz.pl/) organizatorzy akcji, którymi są m.in. Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Sprawiedliwości, Bankowy Fundusz Gwarancyjny oraz Narodowy Bank Polski, chcą przestrzec przed zawieraniem umów, które rodzą negatywne skutki dla domowych finansów wielu dziesiątek Polaków. Akcja propaguje cztery proste zasady, jakimi należy się kierować przy wyborze oferty pożyczki. W społeczną kampanię informacyjną włączył się również Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
- Nasze placówki odwiedzają miliony osób, od przedsiębiorców po emerytów i rencistów. Kondycja finansowa tych osób jest tak różna, jak różne są to grupy. Chcemy jednak, by wszyscy mieli świadomość niebezpieczeństwa, jakie na nich czyha na rynku szybkich pieniędzy. Nasi pracownicy niejednokrotnie widzieli, do jakich dramatów prowadzą umowy pożyczkowe z instytucjami finansowymi niewiadomego pochodzenia - tłumaczy Jacek Dziekan, rzecznik prasowy ZUS.

Materiały informacyjne, w tym telewizyjne spoty, dotyczące zasad jakimi powinny kierować się osoby starające się o kredyt lub pożyczkę, już wkrótce dostępne będą we wszystkich salach obsługi klienta ZUS w kraju.

Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych

 

© 1995-2019 Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych

  • REdan